Sjyvotten utsettes til 6. juledag 1

Komiteen ønsker velkommen til et tradisjonsrikt og hyggelig avbrekk fra julefeiringa – Sjyvotten romjulsseilas.

Det seiles i en klasse, og de norske ratingreglene gjelder. Rating settes etter den seilføring som brukes i regattaen. Det vil i utgangspunktet være forbud mot å sette spinnaker. Dette vil imidlertid bli vurdert etter værforholdene, og endelig avgjørelse om dette vil bli opplyst på skippermøtet.

Regattaen planlegges avviklet 6. juledag, søndag 30. desember. Oppmøte for skippermøte er kl. 1000 i vårt lokale i 3. etg. på Molostua. Starten går kl. 1100 og banen vil forsøkes lagt slik at regattaen varer mellom 1 og 2 timer. Påmeldingsavgiften er kr. 100 og betales på skippermøtet (VIPPS, nettbank eller kontant).

Om det skulle vise seg at det er behov for en protestkomite vil arrangøren oppnevne slik på stedet. Om værmeldingene for den aktuelle dagen ikke er bra, kan regattaen bli flyttet til en av de påfølgende dagene. Følg med på dette nettstedet for oppdatert informasjon.

Det kan fort være friske forhold, med vind og kulde. Vi minner derfor om at hver deltaker må kle seg godt.

Etter regattaen blir det premieutdeling på Molostua i våre lokaler i 3. etg. Hver enkelt deltager bes ta med seg egen varm drikke og rester av julekakene til anledningen.

Vel møtt til årets absolutt siste regatta!