Styrets infotavle

Etter gjennomført innføringskurs i hvordan man skriver innlegg på foreningens hjemmeside er formannen klar til å viderebringe informasjon til medlemmene.

Med våren i anmarsj merker vi båtfolk en viss kribling i kroppen. Om ikke mange ukene skal båtene på land for den vanlige vårpussen. Foruten det vanlige vedlikeholdet venter det kanskje noen spennende oppgraderinger. Alle har vi planer og ønsker for sesongen. Blir det mest turseiling eller skal vi satse mere på regatta?

Hvordan og hvor mye medlemmene i foreningen bruker båtene sine varierer. De ivrigste seilerne heiser seil i alle årets måneder mens andre båter ligger godt fortøyd i båsene de fleste av årets dager. Personlig synes jeg det er trist å se båter i forfall bli liggende ubrukt i havna. Hvor aktive vi er i vår båtbruk vil nok variere fra år til år for oss alle. En av foreningens viktigste oppgaver er å styrke seilinteressen slik at båtene brukes og nye kommer til. Det siste er spesielt aktuelt nå som nye båtplasser blir tilgjengelig i indre havn. Aktive seilere er et vesentlig bidrag for å sikre at BSF vil forbli en aktiv og solid seilforening i årene som kommer.

Et viktig element i rekrutteringsarbeidet er det årlige seilkurset som finner sted helga 10 – 12.mai. Kurset blir i år som mange ganger tidligere, ledet av Bernt Aanonsen. Positive skippere og båter er nødvendig for at kurset skal bli vellykket.

Årsmøtet bestemte at midler stilles til rådighet for fortsatt satsing på ungdomsarbeidet i jollegruppa. Å produsere olympiaseilere i foreningen er ikke det viktigste, jollesatsingen skaper gode seilere og framtidige skippere som foreningen vil dra nytte av i framtiden. Vi håper mange kommer på infomøte 16.april og ønsker de av dere som leder jollegruppa lykke til med sesongen.

Foreningen har hatt representanter til stede på seiltinget som fant sted i Tromsø 15. – 17.mars. Hittil i år er det avholdt tre styremøter. Etter påske blir det medlemsmøte der vi bl.a. vil diskutere Vestfjordseilasen. Følg med på aktivitetskalenderen!

Påmeldingen til Nordland Offshore Race er åpnet og de første båtene påmeldt.

Blir det NNM i år? Dette arbeides det aktivt med.

Ha en fortsatt fin påske alle sammen!

290313 Helge