Tirsdagsserien vår 2020

Bodø Seilforenings Tirsdagsserie er en ukentlig seilas for tur- og havseilere. Målsettingen er å aktivisere så mange av foreningens medlemmer som mulig, og skape et aktivt seilmiljø med samhold og trivsel. Vi ønsker også å få med nye seilere, seilere med erfaring fra andre steder, ferske båteiere, barn, unge og familier. Det er bare å møte opp på skippermøtet så blir du tildelt båt å seile med.

Tirsdagsserien er derfor ikke først og fremst en konkurranse båtene imellom hvor det viktigste er å  vinne. Det viktigste er å delta. Samtidig er opplegget rundt en tirsdags regatta identisk med det som kreves for en ordinær regatta. Det gir god trening for både nybegynner og drevne seilere.

Første regatta i serien går av stabelen 5. mai. På denne første regattaen blir det som tidligere nevnt to klasser: Husstandsklasse og singlehanded.

Det blir ikke fysisk skippermøte kl 17, men slik blir tidsprogrammet og informasjonsflyten:

Kl 17:00:
Dagens bane/info legges ut på www.bodoseilforening.no, Bodø Seilforenings sin Facebookside og på Facebookgruppen Bodøseil.

Kl 17:30:
Lytt på VHF kanal 72. Dagen løype og evt endringer publiseres.

Kl 18:00:
Klasse 1 – Husstand starter.

Kl 18:10:
Klasse 2 – Singlehanded starter.

Rundingspunktene er de samme som i 2019 og bøyene ligger ute.