Mange båter i regnværet

Det har vært en god start på året i Bodø Seilforening. Selv om ingen av J/80ene startet i dag etter en travel helg i Oslo og værgudene ikke var fra beste side, kom 12 båter til start i dagens regatta.

Hvis en ser bort fra regnet var det fine seilforhold i dag med vestlig vind jevnt på 6-8 m/s, men litt døende siste 20-30 minutter.

Starten gikk ved moloen, så runding ved Siriskjær og tilbake til bøye 1 ved moloen. Deretter nytt pølselegg til Lille Svartoksen før vi avsluttet med kort pølselegg til bøya ved Eholmen. Mye kryss og lens i dag og sånn skal det være når vi  legger opp til  baneseilas. Neste gang blir det litt mer langseilas dersom værgudene står oss bi.

I den minste klassen tok Spleis (skipper Bernt Aanonsen) årets første seier men minst mulig margin til Sofie( skipper Gunnar Jørgensen).

I den største klassen tok Vilja (skipper Olav Taraldsen) sin andre seier for året foran Havløye (skipper Jan Eric Hauge) som kryper stadig oppover på lista.

Resultater

Norte