Seilsportligaen 2016

BSF stiller i Seilsportligaen – i utgangspunktet er det 6 personer som skal stille i hver av de 4 regattarundene. Se også artikkel i Seilmagasinet: http://www.seilmagasinet.no/id/42251.

Fra seiling.no:

Seilsportsligaen 2016 åpner helgen 20.-22. mai utenfor Aker Brygge med begge divisjonene. Deretter følger Sandefjord i juni. Etter sommeren skal ligaseilerne først til Stavanger SF og deretter til RAN/Askøy SF i Bergen for den endelige finalen.

Ligastyret bestemte seg for å legge de første stevnene på forsommeren til Oslofjorden og til Vestlandet etter sommeren av sportslige hensyn. All erfaring tilsier at det er bedre vindforhold i Oslofjorden på våren enn på høsten, sier Kristian Fæste, leder av Ligastyret og styremedlem i NSF.

Han fremhever de mange gode søknadene og berømmer de ni foreningene som hadde søkt om å være arrangør av den første ordentlige runden i Norsk Seilsportsliga. Ligastyret måtte gå flere runder før de falt ned på den endelige terminlisten.

Den ser slik ut:

20.-22. mai arrangeres av KNS i samarbeid med Oslo Seilforening. De arrangerer 1. og 2. divisjon samme helg utenfor Tjuvholmen, Aker Brygge.
17.-19. juni og 24.-26. juni
arrangeres av Sandefjord SF.
12.-14. august og 19.-21. august
arrangeres av Stavanger SF.
2.-4. september og 9.-11. september arrangeres av Askøy SF og RAN i samarbeid.

Vi gleder oss til å ta fatt på den videre dialogen med foreningene slik at vi får en best mulig Seilsportsliga – både sportslig og kommersielt, sier Fæste. I alt 30 lag fordelt på to divisjoner skal kjempe om poeng på korte og intensive baner på de fire stedene. I utgangspunktet skal 1. divisjons seilasene arrangeres den første helgen og 2. divisjon den påfølgende på hvert sted. De tre ledige plassene i 2. divisjon ble før jul tildelt Sandefjord SF, Frognerkilen SF og Malvik og Stjørdal SF. Grimstad SF og Christiansssand SF står på venteliste, og i ettertid har også Ullern SF meldt sin interesse for å delta hvis det skulle bli noen ledige plasser. Alle foreningene skal bekrefte sin plass med betaling av innskudd innen 1. februar.