Årets seilkurs blir fredag 9. – søndag 11. mai 1

Bodø seilforening (BSF) inviterer til seilkurs for begynner fredag 9. – søndag 11. mai.

Fredag vil det bli gitt en teoretisk innføring i seiling og seilbåten. Lørdag og søndag starter med samling med noe teori før vi går i båtene. Mesteparten av disse dagene vil brukes til instruksjon om bord. I båtene vil alle deltakere få prøvd seg under instruksjon på alle poster. Mål for kurset er å lære hvordan en seilbåt virker, bli kjent med utstyret om bord og hvordan en bruker det til å få båten best mulig framover. Sikkerhet vil bli vektlagt.  Kurset forutsetter ingen forkunnskaper.

Kurset koster kr 1500,- (kr 1100,- for medlemmer).

Lørdag og søndag blir vi på sjøen så mye som mulig og alle deltakere må være kledd for dette. Når vi seiler vil det bli 3-4 deltakere pr båt og jentene som deltar blir samlet i båter med bare jenter.

Hovedinstruktør vil være Bernt Aanonsen. Om bord i båtene vil erfarne seilere fra BSF være instruktører.

Påmeldingene er alt begynt å komme, så nå er det bare og hive seg utpå. Det er begrenset med plass.

Påmelding sendes Janitha Ormoy Singdahlsen:  janitha29@gmail.com og må innholde: Navn, alder, adresse, e-post, mobilnr, er du medlem i BSF, seilerfaring: ingen, litt, en del.

Eventuelle spørsmål om kurset kan sendes samme.